Györe Baranya és Tolna megye határán, a Mecsek lábánál fekvő 650 lelket számláló község. A feljegyzések szerint már a 17. században működött iskola a faluban.
A II. Világháborúig két iskolában tanultak a gyerekek; a katolikus templom mellé épült magyar, és az evangélikus templom mellett álló német nyelvűben. A háború után egy iskolában folyt a tanítás, a magyar anyanyelvűben./ A sváb családok nagy részét kitelepítették./ A „ német „ iskola épületét később óvodává alakították.
1965-ben Izményhez körzetesítették a györei iskolát. /Akkor ott volt nagyobb a gyermeklétszám./ Az új épület elkészültéig különböző épületekben folyt a tanítás a szomszéd községben.
1989-ben, a két község szétválásakor, indult újra a tanítás Györében, 8 osztállyal, német nyelvoktatóként, három épületben.
A jelenlegi iskola Györe Község Önkormányzata által, jelképes összegért megvásárolt, használaton kívüli evangélikus templom megmentésével, átépítésével jött létre 1994-ben. Az intézményben jelenleg 8 osztályban folyik az oktató-nevelő munka.
Az eltelt 20 év folyamán ragaszkodtunk azokhoz az elvekhez amelyek szellemében iskolánkat alapítottuk: olyan oktatási intézményt fenntartani, ahol a gyermekek szükségleteit egyénre szabottan elégíthetjük ki, és egy olyan védett és szeretetteljes környezetet biztosítani számukra, ahol nyugodtan fejlődhetnek. Mindezt barátságos falusi környezetben.
Tapasztalatunk szerint a gyermekeknek egyéni foglalkozásra van szükségük, és erre a környező iskolák közül – tekintve az alacsony osztálylétszámot-leginkább nekünk van lehetőségünk.
Családias környezetben kívánunk használható tudást adni tanulóinknak.
Célunk: kiegyensúlyozott, a társadalmi együttélés normáit betartó, önálló személyiségeket nevelni, a lehető legtöbb tapasztalatot, élményt nyújtva tanulóinknak.
Jöjjön, és ismerkedjen meg iskolánkkal! Szeretettel várjuk!
AMIBEN MI MÁSOK VAGYUNK…
– Az iskolánk kislétszámú osztályokkal működik, így lehetőségünk van a gyerekekkel személyesen foglalkozni.
– Iskolánk felvállalja a tanulási nehézségekkel küzdő gyermekek integrált oktatását. Maximálisan figyelembe vesszük a Szakértői Bizottságok javaslatait és a gyermekeket egyéni haladási terv
szerint oktatjuk.
OLYAN ISKOLÁT SZERETNÉNK…
-Ahol jól érzi magát a tanuló és tanára
-Ahol minden tanuló megtalálja azt, amit felnőttként csinálni szeretne.
-Ahol a sajátos nevelési igényű, vagy hátrányos helyzetű tanulók is képessé válnak továbbtanulásra
-Csökkenteni akarjuk a tanulókat érő kudarcok számát, ugyanakkor ránevelni őket az olykor jelentkező kudarcok elviselésére is.
-A tantervi anyag differenciálásával esélyt adni mindenki tehetségének, adottságának kibontakoztatásához.
-Integrált oktatással kis létszámú osztályokkal, egyéni fejlesztéssel és felzárkóztatással az esélyegyenlőséget minden gyermek számára biztosítsuk és fenntartsuk.
Az iskola tantestülete nevében:
László Olga
igazgató