A szeptemberi mérföldkő lezárulása után októbertől, a résztvevő gyerekek összetétele átalakult. Az 5-6. évfolyamosok maradtak a célkorosztály, csak a gyerekek cserélődtek, részben az új tanévtől.
A csoport állandó létszáma 12 fő. A foglalkozások időpontja, péntekenként 45 percesek.
Októberi témáink voltak:
-Októberi központi témánk az iskolai házirend volt.
- 10. 05. (2×45 perc)
-Saját iskolai házirendünk átolvasása, átböngészése, ismeretanyag készítése belőle a partneriskola számára.
- 10. 12.(45 perc)
-A testvériskolától kapott házirend vizsgálata, átolvasása, hasznos ötletek, példák kigyűjtése, belőle ismeretanyag készítése.
- 10. 19.(45 perc)
-Az előzetes kutatómunkák alapján, a két intézmény házirendjének összehasonlítása.
A különbözőségek és az azonosságok felismerése.
Novemberi témáink voltak:
Novemberben a két intézmény szűkebb, majd tágabb környezetét Györe- Magyarkeszi községeket hasonlítottuk össze, vetettük vizsgálat alá, a rendelkezésünkre álló, összegyűjtött ismeretek alapján.
- 09.(2x 45 perc)
-Saját iskolánk épületének lerajzolása a magyarkeszi diákok számára. A különleges épület kihangsúlyozása az ábrázolás során.
11.16. (45 perc)
-Iskolánk és szűkebb környezetének bemutatása testvériskolánk diákjainak egy PPT készítésével.
11.23.(45 perc)
-Az intézményeket körülvevő tágabb környezet, a községek feltérképezése (fontosabb, épületek, terek, utcák, parkok).
- 30.(45 perc)
-Györe község címerének lerajzolása, Magyarkeszi címerének lerajzolása, és azok összehasonlítása egy mással.
Decemberi témáink voltak:
Decemberi témakörünk mottója volt: „Ahány ház annyi szokás”
Az iskolai hagyományok, szokások fontossága az intézmény életében.
12.07. (2×45 perc)
-Az iskolánkban működő állandó programjaink összegyűjtése és leírása, fotókkal dokumentálva, egy PPT készítésével a partneriskola diákjai számára.
12.14.(2×45 perc)
-Az iskolai hagyományok, szokások fontossága a két intézmény életében, azok összehasonlítása.
Karácsonyi üdvözlőlap készítése Magyarkeszi diákjainak.
Januári témáink voltak:
Januári foglalkozásainkon a két intézmény szűkebb és tágabb értelembe vett földrajzi környezetének megismerése és azok összehasonlítása volt a cél (domborzat, vízrajz, időjárás).
- 01.04.(45 perc)
-Györe földrajzi fekvésének behatárolása, a terület domborzati, vízrajzi jellemzőinek meghatározása.
01.11. (45 perc)
-Magyarkeszi földrajzi fekvésének behatárolása, a terület domborzati, vízrajzi jellemzőinek meghatározása.
A két terület összehasonlítása.
01.18. (45 perc)
– Györe és tágabb környezetének gazdasági élete: mezőgazdaság, ipar.
01.25. (2×45 perc)
– Magyarkeszi és tágabb környezetének gazdasági élete: mezőgazdaság, ipar.
– A két terület összehasonlítása az összegyűjtött információk alapján.
Februári témáink voltak:
Februárban a két település fennmaradt népszokásaival, hagyományaival kapcsolatban végeztünk kutató munkát. A különbözőségeket és azonosságokat tártuk fel a témakörön belül.
02.01.(2×45 perc)
-A györei szalagos népviselet bemutatása.
-Kutatás az interneten a magyarkeszi népviselettel kapcsolatban, annak bemutatása.
-A két népviselet összehasonlítása.
02.08. (2×45 perc)
-A györei hagyományok, népszokások kutatása, ismeretanyag készítése PPT formájában a testvériskola számára.
02.15. (45 perc)
– A magyarkeszi hagyományok, népszokások vizsgálata.
02.22. (45 perc)
– A két település hagyományainak, népszokásainak összevetése, hasonlítása egymással. Azonosságok keresése.
Márciusi témáink voltak:
03.08.(45 perc)
– Múlt és jelen: kutakodás iskolánk múltjában, azok összehasonlítása. A múlt képei: régi tablók böngészése az iskola folyosóján. Történetek felidézése régebbi tanárainkról és diákjainkról.
03.22.(2x 45 perc)
– Egészséges életmóddal kapcsolatos programjaink az iskolában: A víz világnapja alkalmából minden évben megtartjuk a Happy- hetünket. A gyerekeket vízzel kapcsolatos játékos feladatok, vetélkedők, víz-bár várja.
03.29.(2×45 perc)
– Az egészséges életmódhoz kapcsolódik az iskola szűkebb és tágabb környezetének tisztán tartása.
Tavaszi szemétszedés az iskola körül és a faluban.
Áprilisi témáink voltak:
04.05. (2×45 perc) 14.00.-14.45. és 14.45.-15.30.
„Mutasd a ruhatárad, és megmondom, hogy ki vagy!”
A divat és annak szerepe a két intézmény tanulóinak körében.
04.12. (2×45 perc) 14.00.-14.45. és 14.45.-15.30.
Infokommunikáció
04.26. (2×45 perc) 14.00.-14.45. és 14.45.-15.30.
A sport és hobbi jelentősége a két intézmény életében.
Májusi témáink voltak:
A partneriskola és a mi iskolánk régiójának tágabb vizsgálata. A földrajzi fekvésük sajátosságai.
05.03. (2×45 perc) 14.00.-14.45. és 14.45.-15.30.
Téma: Györe és Magyarkeszi Tolna megyén belül:domborzat, vízrajz időjárás vizsgálata.
05.10. (2×45 perc) 14.00.-14.45. és 14.45.-15.30.
Téma:Tolna megye megyeszékhelye és annak nevezetességei.
05.17. (2×45 perc) 14.00.-14.45. és 14.45.-15.30.
Téma:Tolna megye nevezetes és fontosabb települései.
Júniusi témáink voltak:
A partneriskola és a mi iskolánk régiójának tágabb vizsgálata. Kultúra és hagyomány.
06.06. (45 perc) 14.00-14.45.
Téma: Néprajzi hagyományok Tolna megyében.
06.07. (2×45 perc) 14.00.-14.45. és 14.45.-15.30.
Téma: Tolna megye része a Völgység.
06.13. (2×45 perc) 14.00.-14.45. és 14.45.-15.30.
Téma: A Völgység hagyományai és népszokásai.
„Egymásról, egymásnak”
2019. szeptember-2019-október
Szeptembertől a résztvevő gyerekek összetétele átalakult. Az 5-6. évfolyamosok maradtak a célkorosztály, csak a gyerekek cserélődtek, és a meglévő témakörök feldolgozása is újra kezdődtek az új tanévtől.
A csoport állandó létszáma 12 fő. A foglalkozások időpontja, általában csütörtökönként 45 perc.
Szeptemberi témáink voltak:
-Szeptemberi központi témánk az iskolai házirend volt.
- 09. 12. (2×45 perc) 14.00.-14.45. és 14.45.-15.30.
-Saját iskolai házirendünk átolvasása, átböngészése, ismeretanyag készítése belőle a partneriskola számára.
- 09. 19.(2×45 perc) 14.00.-14.45. és 14.45.-15.30.
-A testvériskolától kapott házirend vizsgálata, átolvasása, hasznos ötletek, példák kigyűjtése, belőle ismeretanyag készítése.
- 09. 26.(45 perc) 14.00-14.45.
-Az előzetes kutatómunkák alapján, a két intézmény házirendjének összehasonlítása.
A különbözőségek és az azonosságok felismerése.
Októberi témáink voltak:
Októberben a két intézmény szűkebb, majd tágabb környezetét Györe- Magyarkeszi községeket hasonlítottuk össze, vetettük vizsgálat alá, a rendelkezésünkre álló, összegyűjtött ismeretek alapján.
- 03. (2x 45 perc) 14.00.-14.45. és 14.45.-15.30.
-Saját iskolánk épületének lerajzolása a magyarkeszi diákok számára. A különleges épület kihangsúlyozása az ábrázolás során.
- 10. (2×45 perc) 14.00.-14.45. és 14.45.-15.30.
-Iskolánk és szűkebb környezetének bemutatása testvériskolánk diákjainak egy PPT készítésével.
- 17. (45 perc) 14.00-14.45.
-Az intézményeket körülvevő tágabb környezet, a községek feltérképezése (fontosabb, épületek, terek, utcák, parkok).