Foglalkozások


Miből lesz a cserebogár?”

Foglalkozásvezető: Gáspárné Link Andrea

2017.november 1. és 2017. november 30.között 5 alkalommal tartottam olyan játékos fejlesztő foglalkozásokat, ahol célom a kiscsoportos fejlesztés keretein belül az egyéni fejlesztés,az egyén kibontakoztatása,az önmagukhoz viszonyított fejlődés észrevétele,megerősítése.

A 2 évre vonatkozóan tematika került kidolgozásra és felépítésre, amelyből az első öt foglalkozás különböző fejlesztő játékokkal telt melyeken a kis közösség megismerte egymást,de cél volt ,hogy a kamasz ismerje  meg önmagát is. Ezért ezeket a játékokat  választottam a szemléletformáló foglalkozások indításához.

  1. 11.09.

Játék a betűkkel.Szókereső./A játék hangulata meghatározó volt,hogy a csoport tagjai egymást elfogadják,

és hogy a továbbiakban tudjanak együtt dolgozni.

  1. 11.14. Rejtvények, találós kérdések./Egymásnak adták fel,így izgalmasabb volt számukra/
  1. 11.16  

Az időmérés. Az óra leolvasásának gyakorlása./Társasjáték

is volt hozzá/

Kártyajátékok( „Szorzókártya”,”Várak”)Játék  közben beszélgetésre,egymás biztatására is jutott idő..

2017.11.30.

Puzzle játékok.Puzzle készítése./ Ők találták ki milyen kép álljon össze,kinyomtatták,szétvágták,borítékba helyezték,végül kipróbálták..(időre)

A foglalkozások végén „egy kis turbó az agynak” címen, gyümölcsöket,gyümölcssalátát,limonádét fogyasztottunk.


  1. december 1. és 2017.dec.31.között 4 alkalommal tartottunk játékos fejlesztő foglalkozásokat, ahol a témák az aktualitásnak megfelelően a Karácsony köré csoportosultak.
  2. 12.07. Mézeskalács receptek gyűjtése,kiírása

/Google használata,a hasznos információ gyűjtés,ill. a családi hagyományok/

  1. 12.14.

Karácsonyi felnőtt színező,idézetek

/”Karácsony-váró”,ráhangolódás az ünnepre,gondolatok megfogalmazása/

  1. 12.15.

Karácsonyi képeslapok készítése,megírása

/A személyes ajándékok ,a szeretteinkre figyelés fontossága/

  1. 12.21.

Karácsonyi csomagok készítése,csomagolási technikák,dekorációk.

/Az ajándékozás módja,az esztétika szerepe,az ünnepi hangulat megteremtésének módjai/

A foglalkozásokat Karácsonyi dalok hallgatása tették színesebbé.


  1. január 1. és 2018.jan..31.között 5 alkalommal tartottunk játékos fejlesztő foglalkozásokat, ahol a témák a következők voltak:

2018.01.04.

Újévi köszöntők.Tervek ,célok az új évben

/”Adjon Isten minden jót..” Terveik,céljaik megfogalmazása,leírása/

2018.01.11.

Önismereti játékok

Az önismeret az egészséges lelki élet alapja. Igen ám, de hogyan juthatunk közelebb saját magunkhoz?Ezek a játékok segítenekebben…

/”Hallgató-elmondó”,”Fehér farkas-fekete farkas”,”Gyere hozzám úgy, mint..”,”Bizalomjáték…stb./

2018.01.18.

Activity társasjáték

Sajnos manapság kevesebbet játszanak a gyerekek, mint akár egy évtizeddel ezelőtt. Pedig a társas-, szerep-, és kártyajátékok – amellett, hogy nagy élvezetet jelentenek – a szociális készségeket, a logikát is fejlesztik, javítják a kezek finom mozgását is.

2018.01.25.

Versek memorizálása illusztrációkkal

Vicces és találó ábrákkal, firkákkal próbáljuk meg illusztrálni a szöveget, majd a képek alapján visszamondani.. a végén meg kell mondaniuk kinek segített ez a módszer..

2018.01.28.

Játékos matematika: Ez az óra lehetőséget ad arra, hogy tanítványainkkal játsszunk olyan játékokat, amelyek a matematikai gondolkodást fejlesztik,ill. tevékenységbe ágyazva szinte észrevétlen a számolást gyakorolni…  A foglalkozások hangulatát vicc mesélés és az „aranyköpések”tették vidámabbá.


  1. február 1. és 2018.február 28.között 5 alkalommal tartottunk játékos fejlesztő foglalkozásokat, ahol a témák a következők voltak:

2018.02.01. “Egy perc és nyersz” ügyességi játékok

/Egészséges versengés,sikerélményhez juttatás a cél,az ügyesség fejlesztése mellett/

2018.02.08.

Memoriterek,memóriajátékok és manuális tevékenységek

/Játékos emlékezet fejlesztés/

2018.02.15. “Rummikub” Szókereső

/Figyelem összpontósítás,logika,kooncentráció fejlesztése játékosan/

2018.02.22.

Betűkirakó készítése kisebbeknek

/Segítségnyújtással örömtelibb feladatmegoldás../

2018.02.28.

Névjegykártya készítése(laminálás)

/Adatok pontos ismerete,a helyesírás fontossága,

a személyiség bevitele a díszítésnél/

A foglalkozások jó  hangulatát a játékosság,az  egészséges versengés , és a sikerélmény biztosította.

 


2018.03.01.

Honfoglaló játék (egymás segítése,ismereteik bővítése,személyiségük fejlesztése játékosan)

2018.03.08.

Nőnapi meglepetés készítése

Személyre szabott figyelmességek(képeslap,idézet,virág,karkötő ,rajz..)

2018.03.15.

Plakátok készítése a  vízfogyasztás növelése érdekében

(részvétel az iskolai programban, a munkáik kikerültek a faliújságra)

2018.03.22.

A „vízbár berendezése”

A közösen végzett munka öröme,egyéni ötletek figyelembevétele,segítségnyújtás)

2018.03.28.

Húsvéti ünnepváró,tervek a tavaszi szünetre

(locsolóversek,népszokások, hímes tojás minták.)


2018.04.05.

Önismereti játékok

Ahhoz ,hogy fejlesszük önmagunkat ismernünk kell korlátainkat,és a bennünk rejlő értékeket.Céljaink elérését segíthetik ha ismerjük személyiségünk. Ebben voltak segítségünkre az önismereti játékok.

2018.04.12

Híres költők-puzzle készítés/Már volt gyakorlatuk a puzzle készítésbenígy ezzel nem volt semmi probléma,munkájuk precízebb,tetszetősebb lett/

Április 11. a költészet napja, mindannyian megtanultak egy verset erre az alkalomra.Miután meghallgatták egymást,költők képeiből puzzle-t készítettek.

2018.04.19. Elsősegélynyújtási feladatok

A mindennapi életben bármikor kerülhetünk olyan helyzetbe,hogy segítséget kell nyújtsunk embertársainknak.Sérülések,balesetek szemtanúi,résztvevői lehetünk,nagyon fontos tehát ,hogy tisztában legyünk alapvető elsősegélynyújtási ismeretekkel.Különböző szituációkon gyakoroltuk,hogy mit kell tennünk,ha ilyen helyzetbe kerülünk.Segítségünkre voltak iskolánk vöröskeresztes tanulói is.

2018.04.26.

Ügyességi,gyorsasági játékok

Fontos,mert sok mindent fejlesztenek,és a gyerekek észrevétlen tanulnak,ügyesednek…

2018.04.27. 

Anyák napi meglepetések készítése Érzelmi intelligenciájuk fejlesztése a közelgő jeles napra készülve.Beszélgetéssel,zenehallgatással egybekötött egyedi ,személyre szabott ajándékok készítése.Ötleteiknek örültem,és támogattam megvalósításukat.

                  


2018.05.03

Majális,népszokások

Mi is az a majális? Mit is ünnepelünk május elsején? Mikor kell májusfát állítani,és mit is jelent?.. Ilyen ás ehhez hasonló kérdésekre kerestük a választ..Régi emlékek,személyes tapasztalatok és az internet segítségével.

2018. 05.10.

Elsősegélynyújtási ismeretek

Bármikor történhet velünk vagy az ismerőseinkkel,családunk tagjaival baleset,sérülés amikor is nagy szükségünk lehet az elsősegély nyújtási ismeretekre.A gyerekeket nem kellett meggyőzni ezeknek az ismereteknek az elsajátításának fontosságáról.Figyelmesen meghallgatták a bemutatott elsősegélynyújtási feladatokat,majd szívesen kipróbálták a gyakorlatban is.

2018.05.17.

Könyvtár látogatás-kedvenc könyvem

A helyi könyvtárba látogattunk el,ahol a könyvtárosunk ,Marika néni már várt bennünket.Segítséggel kezdtük,kipakoltak egy szekrényt,a könyvtár részére.

Majd mindenkit megkérdeztünk milyen témájú könyvek érdeklik,és annak megfelelően kapott segítséget ,(ki merre  keresgéljen).Szó esett arról is kinek van kedvenc könyve,és miket olvastak mostanában.Kis idő múlva mindenki kezében volt pár könyv.Ezeket kicsit megnéztük, megindokolták választásukat, aztán ki is kölcsönözhették őket.

2018.05.24.

Honfoglaló játék

A játékos tanulás híveként  úgy gondoltam a honfoglaló játék a csoport minden tagjának az előnyére fog

válni.Igaz mindenkinél más szempontból..,kinek a számítógép kezelése,kinek az ismereteinek bővítése,valakinél a gyorsaság,van akinek meg a csapat munkára, vagy éppen a kudarc tűrésének erősítése

volt a cél.A foglalkozás jó hangulatban telt el,mondták is,hogy milyen jó volt,hogy csak játszottunk .

2018.05.25.

A csekk kitöltésének menete,feladása

Elgépiesedett világunkban egyre kevesebb az olyan feladat ahol kézzel írottan kell megoldanunk adminisztrációt, de még mindig akadnak olyan feladatok amikor is erre szükség van .A gyerekeket gyakran küldöm el a postára különböző feladatokkal(hogy kommunikáljanak,és imerjék a menetét..),és egyszer kiderült ők még soha nem töltöttek ki csekket..Lehet,hogy a későbbiek során szükségük lesz rá,így ezt választottam a foglalkozás anyagának

2018.05.31.

Barátságos mérkőzés-foci

Az óráinkat  a játék,a játékos ismeretszerzés jellemzi,melyhez szorosan kötődnek a mozgás,a mozgásos ügyességi játékok.A csoport nagy részének kedvence a foci,de akinek nem az is szívesen beállt a játékba. Társaikat meghívták egy barátságos mérkőzésre,én pedig örömmel drukkoltam az immár összeszokott kis csapatomnak.


2018.06.01.

Közösséget építő játékok

Kedvenc játékaikból szabadon választhattak

2018.06.07.

2.téma: Nyári tervek,ötletek és  egymás megvendégelése

Beszélgetés mellett „Kinálós asztal „lkészítése,mindenki hozott valamit..

Aztán közösen szendvicseket készítettek,majd jóízűen el is fogyassztották.

Egymást figyelmesen meghallgatták,

2018.06.14.

Nyár váró party

Kedvenc zenéjükre „bulizhattak”,táncoltak,nevetgéltek,beszélgettek.A maguk készítette

szendvicsekből jót ettek.Jó hangulatban,vidáman zártuk ezt az évet.

Beszámoló

Miből lesz a cserebogár?”

Időpontja: 2018.10.01.- 2018.10.31.

Foglalkozásvezető: Gáspárné Link Andrea

10.04. /14.00-15.30  /

Téma: Kisállat kiállítás berendezése,plakátok készítése.

Az állatok világnapja alkalmából rendezett kiállításunkra ők is lelkesen készültek.

Szívesen beszélték el saját kis állatos történeteiket a munka közben.

A felelős állattartás fontosságára és az állatok szeretetére hívta fel a figyelmüket ez a foglalkozás.

-Beszéd és gondolkodás fejlesztése.

10.09. /14.00-15.30  /

Téma:  Kedvenc könyvem.

Érdeklődésüknek megfelelő könyveket hoztak a könyvtárból és otthonról.

Bemutatták egymásnak,rövid tartalmát elmondták.

Az óra végén csendben olvasgathattak, nézegették a kognitív képességek fejlesztő könyveket. Egyre kevesebbet olvasnak a gyerekek így talán rá lehet vezetni őket…

-Kognitív képességek fejlesztése

10.11. /14.00-15.30 /

Téma:  1. osztályosoknak betűkártyák kivágása,rendszerezése

Segítségnyújtás és készségfejlesztés egyben. Szívesen segítenek,ösztönzőleg hat rájuk,hogy ők a nagyok,és számítunk rájuk.

10.18. /14.00-15.30 /  

Téma:  “Minden napra egy gondolat”idézetek összegyűjtése.

Ajándék készítése házi versenyekre.

Az idézeteket maguk keresték ki, és kinyomtatták,leírták őket.

A kiválasztott gondolatok ,idézetek témája által betekintést nyerhettünk kit mi

foglalkoztat,milyen érzésekkel tud azonosulni.

A legjobbakat ők készítették el „ajándéknak”.



11.08. /14.15-15.00/

Téma: Agymozgató és szókereső játékok

/Telefonon/

A mai világ modern eszközeit használva is lehet tanulni,játszani. Érdeklődésük így könnyebben fenntartható..

-Kognitív képességek fejlesztése

11.13. /14.15-15.00/

Téma: Felnőtt Színező,puzzle,kakukktojás keresés.

Közös munka. Játékos feladatok.

-Vizuális észlelés és figyelemfejlesztés

 

11.15. /14.15-15.00/

Téma :Jenga és más ügyességi játékok

Az összpontosítás fogalma. Sikerélményhez juttatás

Manuális készségek fejlesztése,koncentrációképesség növelése.

 

11.22. / 14.15-15.45./

Téma: Labdajátékok,szabályjátékok.Szabályok alkalmazása,alkotása.

A mozgás fontossága.A fizikai és a mentális egészség összhangja.

Mozgáskoordináció és motoros képességek fejlesztése.

11.29. / 14.15-15.45./

Téma: Malom és más képességfejlesztő játékok.

Logikai gondolkodás fejlesztése játékos módon.

 



  1. 12.06. /14.15-15.45./

Téma: Mikulásra kis meglepetések készítése egymásnak és a kisebbeknek is.

Szövegértő:Szent Miklós története  Szövegértés fejlesztése.

A közös tevékenység „összekovácsolta” őket.

 

12.11. /14.15-15.45./

Téma: Luca-napi népszokások összegyűjtése,eljátszása,megnézése

Téli ünnepkörhöz kapcsolódó online feladatok.

Ünnepváró. Az ünnep hangulata…

 

12.14. /14.15-15.45./

Téma: Az ünnep szépségei.Ünnepi zenék,dalok hallgatása.

Mondanivalójuk,hangulatuk megfogalmazása. Szeretetről,családról szóló versek,idézetek.

Saját családi ünnepi szokásaik. Érzelmi intelligencia fejlesztése.

 

2018 12.20. /14.15-15.45./

Téma: Karácsonyi filmek közös nézése.Beszélgetés.

Az ünnep közelsége meghozta a várt hangulatot.

Meghitt  és nyugodt légkörben zártuk az évet.

 



2019.01.03.  /14.15-15.45./

Téma: Fogadalmak ,jókívánságok az új évre..

A téli szünet élményei. Verbális kommunikáció,érzelmi intelligencia fejlesztése.

 

2019.01.08..  /14.15-15.45./

Téma: -Actvity

Játékos tanulás a mutogatásssal,rajzolással. Verbális készség, finommotorika fejlesztése.

 

2019.01.10.  /14.15-15.45./

Téma:

Rejtvényfejtés,

Kognitív képességek fejlesztése.

Segíthettek egymásnak,vagy megkereshették a szó jelentését.

 

2019.01.17.  /14.15-15.45./

Téma: Ország-városozás,szókereső,agymozgató

Anyanyelvi játékok

 

2019.01.24.  /14.15-15.45./

Téma: Csocsózás-Közös játék

Figyelem –és ügyesség fejlesztése.

Szabályok betartása.

 



02.06. /14.15-15.45./

Téma: Kártyajátékok és memoriterek felváltva.

Egymás meghallgatása.Gyakorlás. Az emlékezet fejlesztése.

02.07. /14.15-15.45./

Téma: Twister

-Mozgásos ügyességi játék által fejlesztés játékosan.

02.13. /14.15-15.45./

Téma: Farsangi álarcok készítése.

Farsangi népszokások,A mohácsi busójárásról videó nézése, majd ehhez kapcsolódó feladatok megoldása.

02.14. /14.15-15.45./

Téma: Asztalitenisz . A játék által komplex fejlesztés.

Egymás tanítása,szabályok megértése által.

02.21./14.15-15.45./

Téma: Jenga építőjáték és más  ügyességi játékok.

Koncentrácóképesség fejlesztése.

02.28. /14.15-15.45./

Téma: Számítógépes játékok

Figyelem ,emlékezet,koncentráció,ügyesség kell ezekhez a játékokhoz.

Egymástól tanulnak is ilyenkor.

A számítógép előnyeinek  és hátrányainak megvilágítása.



2019.03.07.  /14.15-15.45./

Téma: Nőnap

Nőnapi meglepetések készítése,nőnapra képeslapok írása.

A szeretet és a tisztelet fogalma. Érzelmi intelligencia fejlesztése

 

03.14. /14.15-15.45./

Téma: A nemzet hősei  „Tisztelet a bátraknak”

1848-ra emlékeztünk. Márciusi ifjak és kiemelkedő személyiségek a korból.

Közben  a laminálás technikájának elsajátítása.

 

03.21. /14.15-15.45./

Téma: „Happy hét” -vizes plakátok készítése

Víz népszerűsítő programokban részvétel./

– dalátírás,rajz,plakát,faliújság díszítése

 

03.25. /14.15-15.45./

Téma: Malom és kártyajátékok

Kognitív képességek,logikai gondolkodás fejlesztése.

 

03.28. /14.15-15.45./

Téma: Asztalitenisz és más sportjátékok

Motoros készségek és képességek fejlesztése,

A mozgás öröme.A sport és a tanulás kapcsolata.



   Időpontja: 2019.04.01.-2019.04.30.

  1. 04.04.  14.15.-15.00

 Kártyajátékok         

A memória, a megfigyelés,a logika fejlesztése játékos formában.

A szabályok betartásával és a nyertes-vesztes állapotok elfogadásával az

etikus viselkedés formálása.

  1. 04.11.  14.15.-15.00

Húsvéti meglepetés-Ajtódísz

Az alsós osztályok ajtajára meglepetés készítése. Örömmel álltak neki,és szinte észre

sem vették mennyit vágtak,ragasztottak,hiszen a meglepi elkészülése volt a cél.

Közben beszélgettek,összedolgoztak.

  1. 04.12.  14.15.-15.00

   Olvasni jó!

Egyre kevesebben és kevesebbet olvasnak maguktól.. mégis,ha a kortársuktól hallanak valami

jó könyvről,vagy az őket érdeklő témákat ajánljuk,szívesebben nekiállnak..

Egy izgalmas rész felolvasása után:Hogy folytatódhat a történet? Találgatások,majd az elolvasása…

  1. 2019. 04.15. 14.15.-15.00

Színező és fogalmazás

Színezés közben is magunkat adjuk..Ki mit érez mikor színez? ki az akit megnyugtat?

meg tudjuk e fogalmazni érzéseinket? Ezt és ezekhez hasonló kérdésekre kerestük a választ

ezen a foglalkozáson.Végül megírtunk közösen egy fogalmazást.

  1. 2019. 04.16.  14.15.-15.45

Drámajáték-kommunikáció

A foglalkozáson különböző szituációkat olvastak el,majd mutattak be egymásnak.A gondolatok és érzések megfogalmazása,kifejezése,nyelvi tevékenység fejlesztése.Célom volt a verbális eszközök mellet a non-verbális kommunikáció,metakommunikáció,testbeszéd tudatosítása is. Lehetőségük volt a különböző érintkezési formák begyakorlására,beszélgetésre,társalgásra különböző élethelyzetekben.



 

   Időpontja: 2019.05.01.-2019.05.31.

  1. 05.02.  14.15.-15.00

Tanácsok kiselőadás készítéséhez

Kiselőadást gyakran készítenek,és mindegyikük másképp készíti el . Ezt mondták el egymásnak,

majd páros munkában egymás módszerét kipróbálva közösen írtak kiselőadásokat a tanóráikra.

 

  1. 05.09. 14.15.-15.00

Okoskodó-

-matematikai feladatgyűjtemény feladatainak megoldása. Többféle megoldás keresése.

Logikus gondolkodás,kognitívkéességek fejlesztése.

  1. 2019.05.16.  14.15.-15.00

Szókereső és agymozgató

Telefonos játékok,így a motiváció adott.Nagyon élvezték és mindig nézték a százalékokat,

hogy mit értek el.Cél volt a saját rekordjuk megdöntése…

  1. 05.23. 14.15.-15.00

    ”Ország-város”

Gondolkodni,beírni,és mindezt időre,vagy verseny helyzetben.. ezt adja ez a régi játék,melyet gyakran

kicsit kibővítettük más kategóriákkal is a gyerekek kéréseire…ígyv  még szívesebben játszották.

  1. 05.30.  14.15-15.45.

 Honfoglaló játék

 Számítógépes játék,sok történelmi és más kérdésekkel.Mégis mivel benne van a megyék

megszerzése..stb.,izgalmas számukra,és szívesebben tanulnak így.A játék során sok új ismerettel bővül tudásuk,

ez a visszavágó során már látszott is.Belenéztünk a tévében játszódó honfoglaló játékba is,és így ,hogy már ők is kipróbáltak egy hasonlót,sokkal jobban érdekelte őket.

 



   Időpontja: 2019.06.01.-2019.06.30.

2019.06.05.  14.15-15.00.

 Jenga,szövegértést fejlesztő feladatlapok

Az építőjáték figyelemre,összpontosításra,pontosságra ösztönöz. Jó bemelegítő a további önálló feladatmegoldásokhoz.A szövegértőt önállóan oldották meg,majd megbeszéltük a feladatok jó megoldásait. Érvényesíthették véleményüket,megindokolhatták megoldásaikat,dönthettek ,hogy

elfogadják e a másik megoldását.Az önellenőrzés,saját teljesítményük értékelése is helyet kapott

  1. 2019.06.06.  14.15-15.00.

       Labdajátékok és kvíz

 

A mozgás fontossága nem kérdés,és a labdajátékok az ügyességen kívül a csapat játékot

is erősítik. Mindig jó hangulatban,szívesen mozognak,a kosárra dobás,a célbadobás,gyakran

versennyé is alakult köztük.A helyes versenyszellem és a kudarc elfogadása mellett a mozgás

örömére helyeztük a hangsúlyt.Rájöttek arra is ,hogy a mozgás után jobban mennek a kvíz kérdések is…

 

 

  1. 06.10. 14.15-15.00.

Játékos matematika

Különböző mindennapi problémák megoldása,pl. mennyit kell venni belőle,hány órát

       kell utaznia,hogy számolhatjuk ki ? A saját életükhöz igazítva a feladatok..így érdekesebb

      számukra és jobban meg is jegyzik…

  1. 06.11. 14.15-15.00.

Nyári terveink

Hogyan tervezik a nyarat,értelmes célok,pihenés lehetőségei.

Ötletek a hasznos szabadidő eltöltéséhez.

  1. 06.12. 14.15.-15.00

Játékóra

A tanult játékokból mindenki kívánhatott egyet.és végig játszották az órát.Nagyon jól tudnak már

egymással játszani,türelmesebbek,betartják a szabályokat,élvezik a közös játékokat.Összeszokott kis csapattá váltak,nagyon örültem,hogy nincs vita és egymást tiszteletben tartják.



   Időpontja: 2019.09.01.-2019.09.30.

Mivel a csoportból 5 fő elballagott,új tagokkal kezdtük az évet . Örömmel jöttek,hiszen hallották ,hogy sok a játék,és nem a megszokott tanulásról van szó a mi foglalkozásainkon.Hiszen pfeferáljuk a segédeszközök és egyéb eszközök(informatikai eszközök) használatát a foglalkozások során Megbeszéltük ,hogy hozhatnak ötleteket,új játékokat is bemutathatnak. Ennek fényében máris vicc meséléssel kezdtünk.

  1. 09.05. 14.15.-15.00

Önismereti játékok-vicc mesélés

A tantárgyfüggetlen általános fejlesztésre nagy hangsúlyt helyeztem végig,mint ahogy arra is,hogy jó hangulatban ,vidáman teljenek az órák.Így a vicc mesélésre is szívesen szántam az időt,hiszen elő kellett adni-meg kellett hallgatni egymást..Az önismereti játékok után megfogalmaztuk ki miben érezte jól magát, így árnyaltabb képet kaptak önmagukról..

  1. 2019.09.12.  14.15.-15.00

Tanulást segítő technikák

Az önálló tanulás segítése,a saját tanulás irányításának elsajátítása  fontos feladata volt  a foglalkozásoknak. A hatékony tanulás módszereit,lehetőségeit jártuk körbe,próbáltuk ki.Az önismereti játékok után,jobban tudták már,hogy mi az a mód,ami számukra a legmegfelelőbb.Ki tudták választani,de alkalmazásuk nem mindig volt megfelelő.A foglalkozások során rávilágítottunk a hatékony időbeosztás,a nmegfelelő körülmények fontosságára is.

  1. 2019.09.19. 14.15.-15.00

Activity

A játék lehetőséget ad a hatékony kommunikációra,hiszen a körülírásnál nagyon át kellett gondolniuk mit és hogyan mondanak.A mutogatás során a nonverbalitás,a mimika ,a gesztusok alkalmazását gyakorolták,és a rajzolás során is több területen fejlődnek.Így, bár „csak” játszottunk ,mégis elérte a foglalkozás a célját..

  1. 2019.09.23. 14.15.-15.00

Matematika tantágysegítő  /tantárgyi fejlesztés/

Alapvető matematikai műveletek gyakorlása/összeadás,kivonás,szorzás,osztás/, a  matematikai kompetenciák fejlesztése a cél ezeken a foglalkozásokon.A fejlesztés során az életkori sajátosságokat figyelembe véve a  mindennapi életben felmerülő problémák megközelítésével,megoldásával próbáltam ezt megvalósítani.

 

  1. 2019.09.26. 14.15.-15.00

Magyar tantárgyi segítő /tantárgyi fejlesztés/

Szövegértést fejlesztő feladatokkal(és más írott szövegek alkotásával) a szövegértő képesség fejlesztése

a kiemelt feladat ezeken a foglalkozásokon.Kiselőadásokat készítettünk,közösen, majd önállóan is.

Fontos,hogy jól megértsék az olvasott szöveget, koncentráljanak,figyeljenek az írott szövegre.



 

   Időpontja: 2019.10.01.-2019.10.31.

  1. 10.03. 14.15.-15.00

Rejtvények,fejtörők

Nagyon szeretik a rejtvényeket,kezdetben közösen,később párokban, végül egyedül fejtettek rejtvényeket.

Egymásnak is készítettek feladványokat.Munkájukhoz használhatták a számítógépet,így még jobban

élvezték ezt a feladatot.

  1. 2019.10.10. 14.15.-15.00

Szövegértést fejlesztő feladatlapok,szókereső játék

A szókereső játék az egyik kedvencük,nagy versenyek alakultak ki,és egyre jobbak lettek belőle.

Nézték hogy hány szót találtak meg,mit hagytak ki,mennyi százalékot értek el..Próbáltam azt is elérni,

hogy ne csak a másik legyőzése legyen a cél,hanem saját eredményeik megdöntésére is törekedjenek.

  1. 2019.10.17. 14.15.-15.00

Agymozgató , malom játék

Az agymozgató játékot a telefonon játszhatták,ez már eleve motiváló volt számukra,de a találós kérdésekre is nagyon koncentráltak,rájöttek a megfejtéshez másképp kell gondolkodni..

Malmozni is szeretnek,és legtöbben tudnak is.Volt olyan társuk akit viszont meg kellett tanítsanak a játék  menetére,szabályaira.Hagytam,hogy egymásnak elmagyarázzák,megtanítsák a játékot…

Mivel ez páros játék felváltva játszották az agymozgatóval.

  1. 10.21.  14.15.-15.00

Matematikai ,logikai gondolkodást fejlesztő játékok

A logikus gondolkodás,kognitív képességek fejlesztése a fejlesztő játékokkal.

A játékok során fejlesztjük a matematika segítségével történő és a matematikáról

szóló kommunikációt.

  1. 10.24. 14.15.-15.00

Tudáspróba

 A „záró” foglalkozáson előkerült az összes játék,rejtvény és feladat,mindenki megmutathatta

miben a legjobb:egyéni és csapatversennyel,illetve szabad játékkal jó hangulatban telt el a foglalkozás.